Stephen Elop ja minä

Luin tänä aamuna Etelä-Suomen Sanomia melko omahyväisin ilmein itseäni olkapäälle taputellen. Artikkelissa Hyvä kirjoitustaito on kovaa valuuttaa kerrottiin, että lähes puolet suomalaisten pörssiyhtiöiden johtajista ei käytä mitään sosiaalista mediaa.

Vain viisi toimitusjohtajaa – tunnetuimpana Nokian Stephen Elop – on mukana kolmessa merkittävässä sosiaalisessa mediassa, Facebookissa, Twitterissä ja LinkedInissä. Kolme kirjoittaa blogia yhtiönsä nettisivuilla.

Stephen ja minä kirjoitamme blogia yhtiöittemme nettisivuilla, mainostin onnellisena, kunnes aamiaispöydässä istuva kotihallitus ampui lepattavan unelmani alas kysymällä, että mites sille Nokialle on käynyt. Nokia irtisanoo tuhansia työntekijöitä ja homma menee huonompaan suuntaan, kun johtajat ei tee muuta kuin kirjoittelee blogeja.

Lähdin töihin jalat maassa, mutta olen sitä mieltä, että aina niin vaatimattomien suomalaisyritysten on aika tehdä ryhtiliike. Tuotteet ovat kunnossa, nyt on markkinoinnin vuoro. Sitten eilisen (lue Myrskyvaroitus) ei ole tullut mieleen yhtään merkittävää markkinointikampanjaa teollisuuden alalta. Vuosittainen yleisesite, yrityksen uudesta toimitilalaajennuksesta kertova asiakaslehti ja patsastelu messuilla joka toinen vuosi eivät ole mitään markkinointikampanjoita.

Tutkitaan sitten ne katajat, jos sinne päädytään, mutta nyt on aika kurkottaa kuuseen.

Kategoria(t): Ei kategoriaa Avainsana(t): , . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Kommentointi on suljettu.