Rohkeat rokkaavat

Kun toteuttaa valtavirrasta poikkeavaa markkinointia ja uskaltaa nostaa itsensä framille, on varauduttava mutinoihin. Muutosvastarinta on yksi ihmisen perusominaisuuksista, jolle jokainen meistä joskus antautuu.

Jos ottaa oikein koville, avaan Sissimarkkinointi-kirjan ohella toisen raamattuni, Gurumarkkinoinnin ja lukaisen nopeasti sivut 107-109, jonka jälkeen olen taas oikeilla junaraiteilla. Markkinoinnin on nimittäin kuljettava eteenpäin kuin juna, vaikka joku yrittäisi välillä heitellä kapuloita raiteille.

Tiivistettynä sanoma on tämä:

  1. Uskalla toimia valtavirrasta poikkevasti. Tiedät onnistuneesi, kun joku suuttuu tai alkaa vähätellä tuloksiasi.
  2. Olet oikealla tiellä, kun kilpailijasi alkavat ennustaa tuhoasi ja kertovat muillekin, että olen markkinahäirikkö. Markkinahäirikkö on vuorineuvostakin merkittävämpi arvonimi. Vain häiriköt ovat koskaan uudistaneet toimialan jämähtäneitä käytäntöjä.
  3. Kun joku kollegasi kyselee närkästyneenä, ”edustaako tämä mauttomuus todella yrityksemme arvoja?”, tiedät saaneesi aikaa jotain sellaista, jolla on merkitystä. Muuten kukaan ei jaksaisi protestoida.
  4. Rohkea kampanja synnyttää aina soraääniä. Tavoitteena on, että kännykästäsi alkaa kuulua huutoa. Se on rokkaavan projektin tunnusmerkki.

Viesti, joka miellyttää kaikkia on harvoin tehokas.

Lähde: Apunen & Parantainen: Gurumarkkinointi

Kategoria(t): Ei kategoriaa Avainsana(t): , . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Kommentointi on suljettu.