Sähköpostioksennus

Sähköposti syytää tarjouskirjeitä ja ostokehoituksia nopeammin kuin metri sekunnissa liikkuva kouruhihnakuljetin massatavaraa. Sitä mukaa, kun napsuttelet peruuta tämä uutiskirje –namiskoja, uusia syntyy koko ajan. Pelkästään tämän viikon maanantaina ja tiistaina olen saanut lähes neljäkymmentä eri kehoitusta ostaa koulutusta, mainoslahjoja, toimistotarvikkeita, rahoituspalveluja, messuosastoja ja hitsauslaitteita. Enkä edes kuulu yrityksemme pahiten pommitettuihin yksilöihin.

Väitän, että uutiskirjeen ja sähköpostisuoran elämä on kääntynyt auringonlaskuun. Ympyrä sulkeutuu ja kohta perinteisellä postilla lähetetty kirje saa enemmän huomiota kuin mikään sähköpostin tuottama yskös.

Tässä esimerkki valtavirrasta eroavalla tavalla toteutetusta markkinoinnista:

Ohiolainen kiinteistövälittäjä Roger Mitchell lähetti asiakkailleen postikortin, jonka toisella puolella oli hänen kuvansa ja tarjous. Lähetys ei ollut mitenkään erikoisen näköinen, pikemminkin päinvastoin. Ei ihme, ettei yksikään vastannut. Kaikki heittivät korttinsa roskiin.

Viikkoa myöhemmin samat asiakkaat saivat ensimmäisen luokan kirjepostia. Kuoressa oli sama kortti, mutta nyt ryppyisenä ja repaleisena. Korttiin oli kiinnitetty käsin kirjoitettu keltainen tarralappu: ”Ole hyvä, äläkä heitä tätä pois uudelleen! Tämä on tärkeää!”. Vastaanottajien ensireaktio oli luonnollisesti kysymys: ”Onko tämä kaveri penkonut roskiksemme?”

Kolmas lähetys oli kirje, jota vastaanottajat eivät enää heittäneet pois; se tuli tällä kertaa luetuksi.

 

Kruunaa kirjeesi oikealla postimerkillä ja kirjoita vastaanottajan nimi ja osoite käsin; tällainen kirjekuori ei jää koskaan avaamatta.

Ei muuta kuin kirjekavereita etsimään! 

 

Esimerkin lähde: Jari Parantainen: Sissimarkkinointi – Success 4/2001 & The Marketing Resources InfoCentre.

Kategoria(t): Ei kategoriaa Avainsana(t): , . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

7 vastausta artikkeliin Sähköpostioksennus

  1. Päivitysilmoitus: Mainos, joka sattui silmiin | Ferroplan Blogi