Mainos, joka sattui silmiin

Tarkoitan otsikolla sellaista mainosta, joka siis todella saa silmät vuotamaan silkasta kivusta. Mistä nyt sitten on kyse?

Kirjoitin aikaisemmin sähköpostiin tulevasta saastasta artikkelissa Sähköpostioksennus. Sähköpostiini saapuu nimittäin päivittäin sellainen määrä tavaraa, ettei koko laatikoa tee aamulla mieli edes avata. Saan usein soittoja postia lähettäneiltä myyjiltä, jotka kyselevät olenko jo ehtinyt tutustua heidän lähettämäänsä tarjoukseen/esittelyyn/mainokseen. Siinä kohdassa ei aina tiedä, purkautuuko suusta itku vai nauru, kun pitäisi muistaa ulkoa viikossa noin 200 saapuvan postin joukosta joku tietty mainos. Ja suurin osa tuosta määrästä on juurikin mainoksia.

Tämä kyseinen kirjelmä, joka korvensi silmäni sai minut hermostumaan. Se oli lähetetty ostikolla: Minna, esitteesi ja dokumenttisi näyttävästi Facebook-sivullesi ilman kustannuksia. Koska olen lähtökohtaisesti aina valmis oppimaan uutta somelaisesta maailmasta (uuh!), pysähdyin tähän hetkeksi ja jopa avasin postin. Ja sieltä se kauhu paljastui:

Aivan upeaa, eikö? Yritys, joka mainostaa ja myy helppoa ja selkeää Facebook-mainontaa (tai mitä lienee, koska en saa tuosta sotkusta mitään selvää), lähettää tällaisen mainoskirjeen. Ymmärrän, että selaimet ja sähköpostiohjelmat vaikuttavat siihen, miten viestit avautuvat ja näkyvät, mutta eikö raja mene jossain?

Kertokaa nyt joku vielä, että tämä on joku huijauskirje, niin paletti on kasassa. Voitte arvata, syntyykö kauppaa, kun palvelun tarjoaja ei hanskaa edes omia tuotteitaan. Jään miettimään, onko tämä sittenkin joku kieroutunut käänteispsykologinen sissimarkkinointikampanja, jonka onkin tarkoitus hermostuttaa ja jäädä mieleen…

Kategoria(t): Ei kategoriaa Avainsana(t): , . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

2 vastausta artikkeliin Mainos, joka sattui silmiin

  1. Risto Utriainen sanoo:

    Miksi se on aina vaan niin, parhaimmat ja erinomaisimmat rahantekotavat yritetään myydä kolmannelle osapuolelle, eikä edes yritetä tulla itse toimeen tuolla ylivoimaisella tuotteella.

    • Minna Patosalmi sanoo:

      Enpä tosiaan tiedä, mutta tuossa ko. esimerkissä on lähtökohtaisesti jo niin huonot referenssit, että silmiin sattuu. Ovatkohan itse kertaakaan testanneet, miltä viesti vastaanottajalla näyttää? Onko se tullut edes mieleen? Mitä sitten onkaan mietitty, ei se ihan putkeen mennyt.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *