Optimoi ne verkkosivut, ja muista pitää niitä myös yllä!

black red and white textile

Kaikki tietävät, että toimintaa kehitettäessä ensin katsastetaan missä mennään, sitten kehitetään tavoitteet, keinot, mittarit ja raportointi. Mitä kaiken tämän jälkeen? Muutama viikko sitten blogissa käsitetiin B2B-markkinointia, ja nyt katsotaan hieman syvemmälle aiheeseen. Tässä kolme napakkaa pointtia digitaalisesta maailmasta.

Optimoi nykyiset markkinoinnin osa-alueet. Kirjoita blogia säännöllisesti, varmista että verkkosivuiltasi löytyy selkeät yhteystiedot ja kehotukset toimintaan (tilaa uutiskirje, kysy lisätietoja) ja varmista että verkkosivujen rakenne toimii vierailijan näkökulmasta (jos et itse löydä heti tietoa, löytääkö vierailija).

Lisää verkkosivujen liikennettä. Optimoi verkkosivujen sisältöjä (tähän voi palkata asiantuntija-apua, tai opetella itse, tärkeintä on tehdä säännöllistä ja relevanttia sisältöä verkkosivuille), mieti millaisesta mainonnasta kananttaisi maksaa (some, sähköposti, hakukoneet, videot).

Myynnin ja markkinoinnin rajapinta tarvitsee kommunikaatiota. Kolme kirjainta: CRM. Ilman CRM:ää kyselet jatkuvasti yksittäisten liidien perään ja kokonaiskuvan muodostaminen vaatii excelien vierittelyä. CRM antaa mahdollisuuden suodattaa juuri sellaisia tilanneraportteja kuin tarvitset, edellyttäen että CRM-järjestelmää myös ylläpidetään säännöllisesti (esim: potentiaaliset asiakkaat, kotimaan kilpailijat, tietyllä vuosittaisella sumalla ostaneet, viimeksi 5 vuotta sitten ostaneet, tarjotut mutta hävityt jne). Tilannekuva tarkentuu sekä myynnin että markkinoinnin puolella.

Kategoria(t): Ei kategoriaa Avainsana(t): , , . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Kommentointi on suljettu.