Saako ihmisen vielä reagoimaan (ostamaan) sähköpostia lähettämällä?

envelope paper lot

Saa, jos osaa asettua vastaanottajan asemaan edes hieman.

Täältä parhaat vinkit tiivistettynä!

  • Kampanjasähköpostin tulee olla yksinkertainen ja ytimekäs. Liian usein halutaan, että sähköposti myy tuotteen kuin itsestään, ja listataan sähköpostiin mukaan varmuuden vuoksi kaikki mahdollinen. Näin yritetään kasvattaa sähköpostin avaavan potentiaalisen asiakkaan kokemaa arvoa, mutta itse asiassa tämä vain vähentää mielenkiintoa sekä koko postin klikkaamisen todennäköisyyttä. Kannattaa aloittaa kampanjakirje erottumalla esimerkiksi kovalla tarjouksella, muutamalla avainkohdalla ja lisätä yhteystiedot loppuun.
  • Viestin täytyy vedota. Älä puhu liian yleisesti tai jaa yleisiä toimialatietoja­ – ole suora ja mene asiaan. Kiinnitä huomio muutamalla sanalla, ja käytä luetteloita, jotta potentiaalinen asiakas lukee mailin loppuun ja lopuksi ehkä jopa ottaa yhteyttä. Tämä vaatii yleensä jonkin verran kohdeyleisön ymmärtämistä.
  • Sähköpostin koko tarkoitus on saada mahdollisimman monta potentiaalista asiakasta toimimaan halutulla tavalla: napsauttamaan painiketta, tai soittamaan tai kenties varaamaan esittelyajan. Älä ole epäselvä ja varmista, että toimintakehotus on selkeä ja yksiselitteinen (pyydä tarjous, varaa aika).
  • Laskeutumissivun pitäisi olla informatiivinen: tuotteista ja palveluista voi kertoa enemmän ja tarjota esimerkiksi ladattavaa esitettä, joka saattaa olla kiinnostava potentiaaliselle asiakkaalle. Toisin sanoen: laskeutumissivun mahdollisuuksia ei kannata hukata laittamalla sinne pelkästään samoja asioita kuin kampanjakirjeeseen.
  • Kampanjakirjeen jälkeen pitää reagoida ajoissa. Sähköpostilla tehty markkinointi on vain yksi pala kokonaisuutta: sen jälkeen on kontaktoitava jollain tavalla. On luotava prosessi ja myyntisuppilo, jossa potentiaalinen ostaja kulkee eteenpäin, kunnes saadaan jonkinlainen lopputulos.
Kategoria(t): Ei kategoriaa. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Kommentointi on suljettu.