Päivitys #4 (3.2.2025)
Olemme työskennelleet väsymättä ratkaistaksemme meihin kohdistuneen kyberhyökkäyksen aiheuttamat haasteet ja kuluneen viikonlopun aikana olemmekin edistyneet merkittävästi. Tiimimme ja yhteistyökumppaneidemme ansiokkaan työn johdosta uskallamme arvioida toimintamme palautuvan normaaliksi muutaman päivän kuluessa.
Varmistamme järjestelmiemme turvallisuuden parhaalla mahdollisella tavalla, jotta voimme tarjota vakaan ja turvallisen työskentely-ympäristön niin työntekijöillemme, kuin myös asiakkaillemme ja sidosryhmillemme.
Kiitos, että olette tukenamme!
Päivitys #3 (31.1.2025)
Olemme pikkuhiljaa palauttamassa toimintaamme normaaliksi. Vaikka jotkin järjestelmät saattavat olla vielä poissa käytöstä, edistymme tasaisen varmasti.
Ensisijainen tavoitteemme on varmistaa turvallisuus, ja uudistamme samalla useita toimintojamme ehkäistäksemme tulevat uhat verkossa.
Edelleen iso kiitos kärsivällisyydestänne. Pidämme teidät ajan tasalla prosessistamme.
Päivitys #2 (30.1.2025)
Työskentelemme aktiivisesti ratkaistaksemme tietoturvahyökkäyksen aiheuttamia seurauksia. Koko tiimimme on sitoutunut tähän työhön.
Valitettavasti tutkimuksissamme on paljastunut, että työntekijöidemme henkilötietoja on mahdollisesti voinut joutua vääriin käsiin. Ymmärrämme huolenaiheenne ja toteutamme osaltamme kaikki tarvittavat toimenpiteet tietoturvan parantamiseksi.
Kaikki liiketoiminnan kannalta kriittiset tiedot on tallennettu ERP-järjestelmäämme, joka ei ole yhteydessä hyökkäyksen kohteena olleisiin palvelimiin.
Arvostamme kärsivällisyyttänne tämän tilanteen aikana ja tiedotamme asiasta lisää heti, kun meillä on uutta kerrottavaa.
Päivitys #1 (29.1.2025)
Ferroplan on joutunut tietoturvahyökkäyksen uhriksi. Selvitämme tilannetta aktiivisesti yhdessä sisäisten ja ulkoisten tietoturvallisuusasiantuntijoiden kanssa saadaksemme kokonaiskuvan tapahtuneesta.
Suhtaudumme tähän erittäin vakavasti. Olemme tehneet rikosilmoituksen ja ilmoittaneet tilanteesta kaikille asianmukaisille viranomaisille. Ensisijainen tavoitteemme on palauttaa järjestelmien turvallisuus ja toiminnallisuus mahdollisimman nopeasti.
Pahoittelemme tilannetta ja arvostamme kärsivällisyyttänne. Julkaisemme tilannetietoja verkkosivuillamme ja sosiaalisen median kanavissamme.
Puhelin- ja sähköpostiyhteytemme toimivat normaalisti, vaikka useat sisäiset järjestelmät ja työkalut ovat toistaiseksi poissa käytöstä.