Voidellut asiakkaat

Eräs asiakassuhdemarkkinoinnin muodoista on nykyisten asiakkaiden voitelu. Aika moni – mukaan luettuna allekirjoittanut väittää, ettei häneen tällainen rasvaaminen tehoa, mutta niin siinä vaan käy.

Jokainen meistä haluaa tuntea itsensä erityiseksi ja tärkeäksi, ja tähän asiakkaiden voitelu nimen omaan perustuu. Vaikka yhteistyökuviot lähtisivät liikkeelle kankeasti, viihtyisä asiakasilta kaiken muuttaa voi. Eikä ihanan (asiakas)suhteen alkuun vaadita paljon; muutama ilmainen juoma, mukava juttutuokio ja pari yhdessä vedettyä karaokekipaletta saavat yhteenkuuluvuuden heräämään. Kohta huomaan jo suosittelevani kyseisen yrityksen palveluja muillekin.

Myyntihenkilöille asiakkaiden voitelu käy työstä. Kun viikonloput ja joskus arki-illatkin täyttyvät asiakastapahtumista, vaatii kroppa sitä kuuluisaa kestävyyttä. Vielä tärkeämpää on kuitenkin tehdä homma taitavasti. Kuka tahansa osaa juoda, mutta harva tietää miten. Asiakkaan kanssa on oltava sopivasti samassa tilassa, mutta överiksi ei saa mennä.

Vaikka myyntihenkilöraukat saavat tässä paljon ymmärrystä, on olemassa yksi ihmisjoukko, joka ansaitsee sitä vielä enemmän. Korkeammalle kuin myyntihenkilöille, nostan hattua heidän kotijoukoilleen, jotka pyörittävät arkea lukuisista asiakasilloista huolimatta.

Kategoria(t): Ei kategoriaa Avainsana(t): . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Kommentointi on suljettu.