Miten (B2B)-ihminen toimii?

  • Jos sinulla on vasara, kaikki ongelmat näyttävät naulalta. Tätä kutsutaan työkalun laiksi. Se saa ihmiset näkemään kaikki ongelmat niiden ratkaisun kapeasta näkökulmasta. Vältä tätä työkaluansaa. Analysoi ongelma aina ennen työkalun valitsemista.
  • Huomaatko delegoivasi vaikeita ja epämiellyttäviä tehtäviä “tulevaisuuden itselle”? Käyttäytymistieteilijät kutsuvat tätä ilmiötä hyperboliseksi diskonttaukseksi. Seuraa varoitus: tulevaisuudessa sinulla ei ole taianomaisesti lisää kurinalaisuutta tai motivaatiota. Vaikeisiin asioihin kannattaa siis tarttua heti.
  • Jos haluat tiedon olevan totta, etsit tiedostamatta todisteita tukemaan maailmankuvaasi. Kyse on vahvistusharhasta. Olemme todennäköisesti kaikki syyllistyneet tähän. Kannattaa säännöllisesti opetella olemaan väärässä.
  • Sosiaaliset todisteet tuovat kasvua. Siis mitä?
  1. Näytä (älä kerro miksi olette hyviä, vaan näytä se)
  2. Jaa todellisia lukuja (myynti, kasvu, kaupat jne)
  3. Jaa saavutukset
  4. Jaa asiakaspalautteet
  • Kun tiedät jotain, saatat olettaa, että myös muut tietävät saman asian. Teet ehkä hätiköityjä johtopäätöksiä ja jätät sinulle itsestäänselvän tiedot pois, koska oletat kaikkien jo tietävän perusasiat. Tätä kutsutaan tiedon kiroukseksi. Esitä kysymyksiä kohdeyleisölle, muotoile sitten viestisi.
Kategoria(t): Ei kategoriaa Avainsana(t): , , . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Kommentointi on suljettu.