Niin hyvää palvelua, että ihan itkettää

Ihmiset kyllä jaksavat mutista huonoista palvelukokemuksistaan ja kisata sillä, kellä on  kaikkein kauheimmat kokemukset, joten nostan vaihteeksi esiin uskomattoman hyviä, omia kokemuksiani: 

Ihana autokorjaamo

Ihanassa autokorjaamossa ajanvaraus onnistuu jonottamatta ja yleensä auton voi tuoda huoltoon heti tai viimeistään seuraavana päivänä. Autoa huoltoon viedessä muistetaan aina kysyä

– Onhan sulla varmasti kyyti töihin? Voidaan kyllä heittää, jos ei ole.

Kun vika ja mahdolliset korjausehdotukset ovat selvillä, tulee välittömästi korjaamolta soitto, jossa kerrotaan tilanne, uusittavien osien hintavertailu ja kysytään tietenkin hyväksyntäni osien tilaamiselle. Pikkufiksaukset hoituvat jopa veloituksetta. Iltapäivällä ilmoitetaan, että auton voi hakea heti, kun vaan sopii. Hyvän palvelun kokemusta eivät tietenkään laimenna komeat omistajaveljekset, joilta irtoaa hymy jos toinenkin kaupantekijäisiksi.

Optikko teki silmälasit sunnuntaina

Pudotin lasilinssiset silmälasit kylppärin laattalattialle ja lopun voitte arvata. Tämä tapahtui lauantai-iltana, jolloin asialle ei voinut tehdä mitään. Minä taas olin lähdössä aikaisin maanantaiaamuna viikon reissuun ulkomaille ja jokainen piilareiden suurkäyttäjäkin tietää, ettei viikkoa selviä ilman laseja. No, mikä neuvoksi? Otin linjat paikkakuntamme ainoalle optikolle kotiin, ja optikko lupasi tulla tekemään uuden linssin sunnuntaina liikkeeseensä, hätätilanne kun oli.

InterCity-juna pysähtyi

Olen reissannut opintojeni takia Lahden ja Vaasan väliä satoja kertoja ja junat tietenkin olivat myöhässä joskus enemmän, joskus vähemmän. Eräänä lumimyrskyisenä sunnuntai-iltana juna Lahdesta Riihimäelle oli kuitenkin myöhässä yli tunnin. Tämä tarkoitti sitä, että myöhästyisin auttamattomasti junanvaihdosta Riihimäellä, mutta seuraavan aamun tenttiin olisi aivan pakko päästä. Niinpä minut laitettiin maitojunalla Riihimäelle ja henkilökunta soitti IC-junaan, että se pysähtyisi poikkeuksellisesti Riihimäellä vain ottaakseen minut kyytiin. Niin suuren suuri Helsingistä tuleva InterCity poimi kyytiin yhden reppuselkäisen matkaajan lumimyräkän keskeltä.

Kirjastontäti luki kirjan puhelimessa

Samaisella opiskelijataipaleella oli tiedossa yksi vaikeimmista tenteistä. Olin päntännyt yhtä paksua kirjaa hullun lailla, kunnes tenttiä edeltävänä iltana viimeiseen lukuun päästyäni huomasin, että kirjan lopusta puuttui sivuja. En tiennyt kuinka monta sivua puuttui, mutta paniikissa olin aivan varma, että sieltä osiosta ne tenttikysymykset tulevat. Soitin kirjastoon, josta olin tenttikirjan lainannut. Kirjastontäti vastasi puhelimeen, kävi etsimässä kirjan hyllystä ja kertoi, että lopusta puuttuu noin 30 sivua. Minä siihen, että mitäs nyt? Kirjastontäti ehdotti, että voisi kertoa summaryn-omaisesti, mitä kirjan lopussa käsitellään. Ja ei muuta kuin täti lukemaan ja minä muistiinpanoja kirjoittamaan. Loppuun täti vielä toivotti onnea tenttiin.

Hyvä asiakaspalvelu ei vaadi suuria rahoja vaan suurta sydäntä.

Kategoria(t): Ei kategoriaa Avainsana(t): , , . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

4 vastausta artikkeliin Niin hyvää palvelua, että ihan itkettää