Mistä on hyvät markkinoijat tehty

Suomalaista markkinointia ja markkinoinnin tekijöitä on tullut parjattua tässä useampaan otteeseen. Herää kysymys, millainen sitten on hyvä markkinoija.

Viikonloppuna ruotsinlaivalla kuva alkoi selkityä mielessäni. Sinnikkyys on hyve, mutta hyvä markkinoija ei ole kuin suomalainen, joka jonottaa hampaat irvessä. Jonottaa aina jonon nähdessään, ihan varmuuden vuoksi, vaikka ei ole varma, mitä jonon alkupäässä on. Suomalaiselle jonottajalle on tärkeää, että jonotetaan oikeasta suunnasta. Jonossa etuilijoille on paikka saunan takana.

Suomalainen jonottaja (markkinoija) voisi sen sijaan ottaa mallia japanilaisista laivan seisovassa pöydässä. Hyvä markkinoijahan on aina ensimmäisenä paikalla, eikä pelkää käyttää kyynärpäätaktiikkaa, kun sitä tarvitaan. Kilpailijat voi ohittaa yksinkertaisesti olemalla huomaamatta heitä.

Lisäksi opittavaa olisi ruotsalaisilta. He eivät taatusti jää keneltäkään huomaamatta. Väsyneet ja kiukkuiset 1- ja 3-vuotiaat jäävät volyymitasossa 6-1 ruotsalaisille. Se markkinoija, joka pitää itsestään eniten ääntä, huomataan parhaiten. Lisäksi huomiota on hyvä herättää erityisesti normaali-ihmisten nukkuma- ja syömisaikoihin, jolloin panostus maksaa itsensä varmimmin takaisin. Vaatimattomuus ei ketään kaunista.

Hyvä markkinoija on sinnikäs, oikeassa paikassa ennen kilpailijoitaan, sopivalla tavalla röyhkeä, eikä pelkää pitää itsestään ääntä.

Kategoria(t): Ei kategoriaa Avainsana(t): . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Kommentointi on suljettu.