Nokia on huono referenssi

Olen etsinyt yrityksellemme uutta mainostoimistoa yhteistyökumppaniksi. Tehtävä tuntui ajatuksen tasolla mukavalta hommalta, mutta ei ole sen helpompaa kuin muukaan rekrytointi.

Kaksi naapurikaupungin isohkoa toimistoa on käynyt meillä esittelemässä toimintaansa – ja ennen kaikkea referenssejään. Referensseiksi valikoituvat aina kaikkein suurimmat, usein kansainväliset yritykset. Se, että joku muu on meitä ennen käyttänyt yrityksen palveluja on tietenkin valinnanpelkoa hälventävä tieto. Pk-yrityksen edustajana en kuitenkaan koe suurta valaistumista siinä, että YIT tai ABB ovat meidän kanssa samassa mainostoimistossa.

Suurten yritysten mainoskampanjat ja markkinoinnin suuntaviivat määrätään usein jossain Helsingin pääkonttorissa tai ruotsalaisessa emoyhtiössä, eikä niihin ole juuri nokan koputtaminen paikallisesti toimivalla mainostoimistolla. Tästä seurauksena on sisällöllisesti huono referenssi. Nimeä löytyy, mutta ideaa ei. Suuryritysten byrokraattiset portaat eivät paljon uutuuksia mainosmarkkinoille syydä.

En etsi mainostoimistoa, joka on toiminut satakymmenen vuotta ja sillä on viisi Suomen suurinta yritystä asiakkainaan. En etsi mainostoimistoa, jolla on eniten työntekijöitä, paras tekninen osaaminen ja viimeisimmät ohjelmistot. Sen sijaan etsin toimistoa, jolla on parhaat ideat, oikeat ihmiset ja aito halu kehittää asiakasyrityksen eli minun toimintaani. Tärkeintä on löytää toimiva yhteys yhteistyötä tekevien ihmisten välille.

Nimim. Markkinointi on sydämen asia.

Kategoria(t): Ei kategoriaa Avainsana(t): , . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Yksi vastaus artikkeliin Nokia on huono referenssi

  1. Päivitysilmoitus: Rohkea koira luun nappaa | Ferroplan Blogi