Sloganin happotestaus kannattaa

Tarvitset yrityksellesi jotain, jolla erottautua ytimekkäästi, puheissa, esityksissä ja mainoksissa. Sinulla on jo logo, värimaailma ja ehkä pari sanaa tai lause ylhäällä, joista syntyy kenties slogan. Sitten vain testaamaan.

  1. Kokeile miltä slogan näyttää esimerkiksi tuotteisiin tai tarroihin painettuna. Bokserit, olutpullon etiketti, parkkikiekko tai tietenkin yrityksesi valmistama tuote ovat hyviä testikohteita. Mikä olo tekstistä ja tuotteesta tulee? Lause ”Laadukas asiantuntija” pöksyissä tai juomapullossa ei välttämättä herätä oikein mitään. Silloin slogania on syytä viilata iskevämpään suuntaan, tyyliin ”Hoitaa homman”.
  2. Kuuntele, mitä työntekijäsi sanovat ideasta. Elinehto on, että työntekijät pystyvät seisomaan sloganin takana. Lisäksi sen tulee myös jäädä mieleen, sillä muuten käy niin, että slogania joutuu kertamaan paperista joka kerran asiakaskäynnille lähdettäessä.
  3. Katso ympärillesi ja tarkkaile. On luultavasti olemassa joku asia, joka toistuu. Kokeile rakentaa jo olemassa olevasta slogan, älä keksi väkisin uutta tyhjästä. Kuuntele kahvihuonekeskusteluja, pikkujoulujutustelua ja asiakkaiden spontaaneja kommentteja. Kun havaitset toistuvan trendin, tartu siihen.
  4. Hyvää slogania voi ajatella niin, että se kuvaa tarvittaessa yrityksen koko kulttuuria ja mitä tahansa osa-aluetta: ihmisiä, toimintatapoja, prosesseja ja tuotteita.

Jos katsoo kuluttajamaailmaa, Just do it ja I’m lovin’ it ovat tuttuja sloganeita meille kaikille.  Miten B2B-yritys saa oman sloganinsa ihmisten mieliin? Tässäkin tarvitaan sitkeyttä, ei sen kummempaa.

Kategoria(t): Ei kategoriaa Avainsana(t): . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Kommentointi on suljettu.