Geronimoooo!

Erilaisen markkinoinnin tekemisessä on se vaara, ettei voi tehdä enää muuta. Ensimmäisen askeleen ottaminen on vaikeinta, mutta sitten tie alkaa viedä.

Hyvä esimerkki tästä on reilu vuosi sitten julkaisemamme työpaikkailmoitus, jolla haimme uutta toimistosihteeriä taloon. Idea Miss Moneypenny -vertauksesta tuli kuin tyhjästä ja alkoi yllättäen elää omaa elämäänsä. Ideaa vyörytettiin James Bond -aiheiseen asiakaslehteen ja lopulta messuosaston somistamiseen saakka. Joskus käy myös munkki: Bondin 50-vuotisjuhlavuosi tippui syliin kuin kypsä hedelmä. Tiger Woodsin sanoin: mitä enemmän harjoittelee, sitä parempi tuuri alkaa käydä.

Ideoiden jatkojalostus on tärkeää, mutta vielä parempaa polttoainetta sissimarkkinoijan liekkeihin ovat kehut. Kun uskaltaa tehdä eri tavalla kuin muut, alkaa yllättäen saada palautetta. Jos palaute on vielä sattumoisin hyvää, tuntuu ettei draivi lopu ollenkaan.

Kolmantena muodostuvat odotukset. Kun omaa linjaa on rummutettu pari vuotta, ympäristö alkaa jo odottaa seuraavaa tempausta. Paluu aikaisemmalle tasolle on mahdotonta. Sitä ei salli ympäristö, eikä sitä voi sallia itse.

Edelliset kohdat huomioon ottaen olen viime päivät miettinyt uutta työpaikkailmoitustamme, jolla haetaan cleantech-osastolle suunnittelupäällikköä. Ilmoitus julkaistaan ensi sunnuntain lehdessä ja toivottavasti ainakin muutamalla sunnuntailehdenlukijalla suupielet nousisivat ylöspäin ilmoituksen nähdessään. Moneypennyn ja Pitbullin jälkeen haussa on itse PÄÄLLIKKÖ. Tämän ja niin monen muun idean upean toteutuksen takana on Two Dogs Designin Marika Pitkänen. Tässä se on, hakemukset tervetuloa!

 

Kategoria(t): Ei kategoriaa Avainsana(t): , . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

8 vastausta artikkeliin Geronimoooo!