Kamppis, joka hieman haiskahti

Joskus harvoin käy niin onnellisesti, että voi aistia asiakkaan ostoikkunan avautuvan. Tästä on esimerkkinä Pallet Master -tuotteemme, jonka kysyntä nousee vuodenvaihteessa, kun isojen yritysten budjeteissa on jäljellä pohjat.

Tuote itsessään auttaa ylläpitämään järjestystä ja turvallisuutta kuormalavojen käsittelyssä, mutta miten tämän tiedon saisi kerrottua myös asiakkaalle ilman, että hän tuntee heti joutuneensa myyntikampanjan uhriksi?

Pallet Masterin tuotepäällikkö, myyntipäällikkö Jari Mäkipää joutui heti kättelyssä mukaan prosessiin. Koska hän istuu seinänaapurinani, joutuu Jari usein äkillisten kampanjoiden suunnittelupalavereihin ilman ennakkovaroitusta. Niin kävi nytkin ja aloimme pohtia keinoja lähestyä asiakkaita.

Sähköpostikamppis, esitteen lähetys, soitto, henkilökohtainen vierailu, hajuvedeltä tuoksuva käsinkirjoitettu kirje. Arvatkaa, mikä noista otti tuulta alleen? Minä lupasin kirjoittaa kirjeet ja Jari etsi sopivat vastaanottajat. Kirje kertoi sankarin käsitteestä ja siinä kehoitettiin ryhtymään esikuvaksi ja ihailun kohteeksi hankkimalla budjetin lopuilla työntekijätyytyväisyyttä lisäävä Pallet Master.

 

 

Kirjeet kirjoitettiin käsin ja vastaanottajaa etunimellä puhutellen. Mukaan liitettiin muistitikku, joka sisälsi videon ja esitteen tuotteen toiminnasta. Minä signeerasin kirjeet ja Jarin käyntikortti pudotettiin vielä mukaan. Kirjeiden päälle kirjoitettiin nimet ja osoitteet käsin. Loppusilauksen antoi oikea postimerkki, joka sekin oli huomiota herättävä. Tämän koko shown tarkoituksena oli poistaa se myynnin ensimmäinen este, ettei koko tarjousta edes huomata tai se heitetään avaamatta roskiin. Heittäisitkö sinä käsinkirjoitetun, oikealla postimerkillä varustetun kirjekuoren ikinä suoraan jätepaperiin?

 

 

Koko komeus kruunattiin pirskauttamalla kuoreen naisille “vaarallisen hienostunutta” James Bond -tuoksua ja miehille mageaakin mageampaa Especially Escadaa, joiden tuoksumielikuvat ovat selkeästi tällaiset (kuvat Googlesta):

 

 

 

Henkilökuntamme (ja Itellan mies) on siis joutunut viime päivinä kärsimään yllättävästä tuoksumerestä, joka leijailee eri puolilla yrityksen tiloja. Nyt jää nähtäväksi, onko tuo kärsimys ollut turhaa vai haist.. huomataanko meidät. Pidän teidät ajan tasalla ja kerron, mitä tästä(kin taas) seurasi!

Kategoria(t): Ei kategoriaa Avainsana(t): , . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

12 vastausta artikkeliin Kamppis, joka hieman haiskahti