Värikasettikatastrofi

Jos blogissa uhkaavat aiheet loppua, on yksi piiri, josta löytyy aina ammennettavaa. Huijarifirmat. Tällä kertaa meille myytiin värikasetteja.

Tuotantopäällikkömme, jolla ei ole tuon taivaallista tekemistä värikasettien kanssa sai puhelun ulkomaalaiselta myyjältä. Tämä yritti myydä erittäin aggressiivisesti värikasetteja, joista tuotantopäällikkömme hyvin selkeästi kieltäytyi, toivotti myyjälle hyvää päivänjatkoa ja sulki puhelimen.

Jokin aika myöhemmin saapui lähetys: värikasettihan se siinä. Värikasetti, jota sadan prosentin varmuudella ei oltu tilattu. Paketissa ei ollut lähettäjän yhteystietoja, joten palauttaminen tai edes yhteydenotto lähettäjään ei ollut mahdollinen.

Muutama kuukausi paketin saapumisen jälkeen tuli lasku. Lasku oli summaltaan noin 250 euroa. Laskussa sentään oli yhteystiedot, joten sihteerimme Tiina Manninen pääsi asiaan kiinni.

Tiina soitti firmaan, jonka nimeksi oli selvinnyt Millenium Computer Systems Ab. Hän ilmoitti, ettei kyseistä tuotetta oltu aluperin edes tilattu meille, puhumattakaan, että aikoisimme pitää sen, tai että se olisi yhteensopiva yhdenkään tulostimemme kanssa. Puhelimessa oleva henkilö lupasi palata asiaan.

Pian Tiina sai sähköpostiin vastauksen:

Hej Tiina

Olen juttelut minun pomon kanssa jos te pidätte toimtuksen voitte saada sen 150 eurolla

Muuten palautatte sen

 

TransFargo AB

Botvid Center

Fågelviksvägen 9 I

14584 Stockholm

SWEDEN

Lähettäkää meille välittömästi palautuksen tehtyänne faksilla rahtikirja numeroon +468 440 4207, Tai Sähköpostiin kundtjanst@rci.se

jotta saan laitettua laskunne hyvitykseen!

 

Terveisin

Carina Heikkilä

Millennium Computer Systems AB  |

ISt. Eriksgatan 46 |112 34 Stockholm |

( +46 8 440 42 00, 7 +46 8 440 42 07, * kundtjanst@rci.se

 

Tiina vastasi postiin näin:

Hei Carina,

Emme pidä tuotetta, se ei edes käy meidän tulostimiimme. Lähetän tuotteen antamaasi osoitteeseen. Minkä rahdinkuljettajan kautta haluat minun sen lähettävän ja mikä on teidän rahtifirman sopimustunnus?

Kuten tiedät Suomessa on postimyynnissä palautusoikeus, puhumattakaan siitä, että emme ole tilanneet tuotetta. Olemme tänään saaneet laskun ja varmaan tiedätkin, että teidän tuotteenne mukana ei ole teidän yhteystietojanne, joten teihin on ollut mahdotonta ottaa yhteyttä aikaisemmin.

Ystävällisin terveisin,

Tiina Manninen

 

Johon taas Carina näin:

Hei

Joudutte maksaa rahdin itse palutuksesta

 

Terveisin

 Carina Heikkilä

 

Palautusta ei sattuneesta syystä koskaan tehty, mutta eipä ole kuulunut yrityksestäkään mitään. Tarinan opetus on, ettei huijarifirmojen kelkkaan pidä lähteä. Aina, kun tuntuu, että sinua huijataan, sinua luultavasti huijataan. Älä pistä nimeäsi paperiin ja pidä rahat massissa, kunnes joku uhkaa todellisilla toimenpiteillä.

Lisää kohtaamastamme huijarifirmasta voit lukea Googlettamalla, tarinaa löytyy niin paljon kuin jaksaa lukea. Onko teillä kokemuksia vastaavasta? Jaa se tässä ja varoita muitakin!

Kategoria(t): Ei kategoriaa Avainsana(t): , . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

4 vastausta artikkeliin Värikasettikatastrofi