Onko asiakkaasi kuollut?

Se ei ole aprillia aprillia, että kevät tuo mukanaan messut. Olemme mukana Yhdyskuntatekniikka 2015 -messuilla Turussa 20.-21.5. häkäisevällä Hollywood-teemalla. Sitä ennen ehditään vielä muistutella mieliin, miksi messuille mennään ja mitä siellä tapahtuu.

Yksi tärkeimmistä asioista on ottaa kontaktia messuosastoa lähestyviin ilmestyksiin eli potentiaalisiin asiakkaisiin. Innostuneen oloiset yritysedustajat ovat osaston suola ja sokeri. Kukaan ei jaksa katsella standilla röhnääviä tyyppejä, joita ei näyttäisi kiinnostavan osastolla edustaminen yhtään.

Messuilla lorvailemalla menetetään tietenkin rahaa, mutta siinä voi menettää vielä enemmän. Tukholman kauppakorkeakoulun tutkimuksen mukaan asiakas menetetään näistä syistä:

 

1% Asiakas on kuollut.

3% Asiakas on muuttanut.

5% Asiakas on mennyt kilpailijalle.

9% Asiakkaan mielestä hinta on liian korkea.

14% Asiakas on tyytymätön tai tuntee itsensä huonosti kohdelluksi.

68% Asiakkaan mielestä myyjä oli surkean vähän kiinnostunut hänen asiakkuudestaan.

 

On aiheellista miettiä ensi kerralla, kuinka kiinnostunut on asiakkaastaan. Kannattaa edes esittää olevansa. Se ei nimittäin ole hukkaan heitettyä aikaa. 82 %:ssa tapauksista asiakas menetetään sen takia, että häntä on kohdeltu tavalla tai toisella huonosti. Näen siinä suuren mahdollisuuden, koska tämä on paljon helpompi haaste selättää kuin esimerkiksi se, että asiakas olisi todella kuollut.

Kevään messuilla kohtelemme kaikkia kuin VIP-vieraita, tervetuloa tähtien osastolle Cl1!

 

Kategoria(t): Ei kategoriaa Avainsana(t): . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Kommentointi on suljettu.