Mitenkäs ne messut taas menivätkään? Muistilista onnistuneeseen tapahtumaan (koska Alihaninta 2021)!

body of water

Ydinsanoma ensin pois alta: Ferroplan edustaa jälleen Alihankintamessujen osastolla E1000. Tervetuloa siis messuille ensi tiistaina, keskiviikkona tai torstaina!

Alihankinta 2021 -tapahtuman lähestyessä on siis taas aika pohtia messuja, koska maailma näyttää hieman aukeavan kasvotusten tapahtuvalle vuorovaikutukselle.  Muistilista onnistuneeseen tapahtumaan löytyy täältä, mutta tässä tiivistelmä aiheesta.

TAVOITTEET?

Mikä on suunnitelma? On pohdittava ja määriteltävä tavoitteita messuille.

Tässä esimerkkejä laadullisista ja määrällisistä tavoitteista:

  • Aloita 10 keskustelua kohdeyleisöösi sopivien messikävijöiden kanssa ja kirjaa ylös tulokset, ja mahdolliset toimenpiteet.
  • Esittele brändi: lisää tietoisuutta ja ymmärrystä siitä, miksi olet olemassa ja mitä sinulla on tarjottavana.
  • Kerää tietty määrä kontakteja.

OIKEA TAPAHTUMA?

Kaikkialle ei kannata lähteä esittelemään omaa toimintaa. Kun tavoitteet ovat selkeät, pitää löytää oikea tapahtuma.

Sopivan messutapahtuman tunnistaa näistä:

  • Kohderyhmäsi on takuuvarmasti paikalla, luonnollisesti.
  • Sijainti. Hyvä valmistautuminen tarkoittaa, että potentiaaliset sekä nykyiset asiakkaat tietävät sinun olevan paikalla tiettyyn aikaan tietyssä tapahtumassa.
  • Ajoitus. Jos et ole valmistautunut kunnolla, ei kannata lähteä hätäisesti tekemään jotain: jätät todennäköisesti huonon vaikutelman, jos messuosasto on miettimättä ja kiireessä kyhätty, käyttäen edellisvuosien rekvisiittaa.

OIKEA VIESTI?

Puhu mahdolliselle asiakkaallesi sellaisilla termeillä, jotka ovat ymmärrettäviä. Kaupalliset termit kaupalliselle ihmiselle ja tekniset tekniselle. Syyllistymme kaikki välillä lyhenteiden väärinkäyttöön ja oletamme, että tuote- tai ratkaisukohtaiset termit ovat kaikkien tiedossa.  Yksinkertainen, painava viesti on avain, varsinkin kun messuilla taistellaan huomiosta kaikkien muiden messuosastojen kanssa. Miksi olet olemassa, mitä sinulla on tarjota?

VISUAALISUUS?

Osaston somistus ja visuaalisuus ovat osa viestiäsi. Tärkeät viestit kuuluvat messuosaston yläosaan, joten logot ja sloganit ylös. Parhaassa tilanteessa kaikki osastolla on yhtenäistä, messumatosta kalusteisiin, tarjoiluihin ja ihmisiin.

Vaikka osastolla on hyvä messutiimi, joka työskentelee aktiivisesti, ohi ehtii kulkea aina iso määrä ihmisiä, joita ei ehdi kontaktoida. Mitä tehdä? Näytöllä pyörivän messuvideon avulla voi kertoa tarinaa, tiedottaa ja varastaa huomion: näin saat ihmiset pysähtymään, katsomaan ja kuuntelemaan edes hetkeksi, vaikka et pystyisikään keskustelemaan heidän kanssaan.

SEURANTA?

Kun messut ovat ohi, on tärkeää tavata tiimin kanssa ja tarkastella, minkä onnistui, ja missä voisi kehittyä. Kaikki potentiaaliset yhteystiedot kannattaa lisätä CRM:ään, jotta myynti pääsee jatkojalostamaan liidejä eteenpäin. Kiitosviesti kävijöille messukäynnistä on viimeinen mahdollisuus tehdä vaikutus!

Kategoria(t): Ei kategoriaa Avainsana(t): , . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Kommentointi on suljettu.