Erottautuminen on tärkeää, mutta se vaatii hiema vaivaa. Saattaa olla, jokin yritys on paras tietyissä tuotteissa tai palvelussa, mutta sen pelkkä ääneen sanominen ei saa vielä ketään vakuuttumaan. Mitä voit tehdä?
Näytä, että olet paras
Saatko tuotteestasi tai palvelustasi positiivisia kommentteja tai arvioita? Onko tuotteesi ollut positiivisesti esillä mediassa? Kerro tämä verkkosivustollasi ja muissa markkinointimateriaaleissa, ja muista myös päivittää niitä.
Pyydä muita kertomaan, että olet paras
Muista päivittää verkkosivuille osio asiakasreferenssejä varten, ja käytä myös videota, jos mahdollista. Myös verkkosivun visuaaliseen asetteluun kannattaa panostaa: esimerkiksi sivupalkin voi varata asiakasreferenssien näyttämiseen. Kun nykyiset asiakkaat kertovat, kuinka olet ratkaissut heidän ongelmansa, uskottavuutesi kasvaa ja antaa potentiaalisille asiakkaille viestin siitä, että voisit auttaa heitäkin.
Selitä miksi olet paras
Ole selkeä ja täsmällinen: mikä tekee tuotteesta, palvelusta tai osaamisessa ylivoimaisen? Sanat kuten luova, ainutlaatuinen tai innovatiivinen eivät vielä kerro mitään – jokainen sana kannattaa selittää auki ja osoittaa faktoilla sekä numeroilla, miksi olet mielenkiintoisin tai paras vaihtoehto.
Puhu enemmän asiakkaista kuin itsestäsi
Keskity asiakkaaseen. Referenssin tarkoitus on kuvata, kuinka yritys ratkaisee ongelman jonkun toisen puolesta. Älä siis kerro pelkästään yrityksen perustamisvuodesta tai asiakkaiden määrästä – näytä, kuinka asiantuntemuksesi johtaa jatkuvasti asiakkaiden ongelmien ratkeamiseen.