Miten olla kiinnostava?

ALTISTUSVAIKUTUS

Mitä enemmän näemme jotain, sitä enemmän alamme pitää siitä ja luotamme siihen. Siksi tuottelias markkinoija altistaa valitut kohderyhmät säännöllisesti omille viesteilleen ja käyttää myös toistoa hyödykseen.

Oppitunti?

Näy johdonmukaisesti ja säännöllisesti, sähköisesti ja painettuna. Käytä samoja sisältöjä uudestaan. Näy ja kuulu.

STATUS QUO -harha

Vastustamme muutosta ja suosimme tuttua.

Käytä tilastoja, faktoja ja tarinoita saadaksesi entiset, nykyiset ja tulevat asiakkaat ymmärtämään, että nykytilanteesta kiinnipitäminen sisältää riskejä.

Oppitunti?

Näytä riski, joka voi realisoitua, jos on tekemättä mitään: kerro riskeistä jos huoltoväli pitenee tai ohjelmistoja ei päivitetä.

SOSIAALINEN TODISTE

Luotamme enemmän asioihin, joihin muut ihmiset jo julkisesti luottavat.

Siksi älykkäät markkinoijat hyödyntävät referenssejä sekä tekstinä, kuvina että videoina.

Oppitunti?

Anna muiden myydä puolestasi. On helppo kertoa, miksi itse on hyvä, mutta uskottavampaa on antaa asiakaan kertoa.

BANDWAGON-efekti

Teemme todennäköisemmin jotain, jos kaikki muut tekevät niin

McDonald’s alkoi 1957 näyttää kylteissään, kuinka monta asiakasta he olivat palvelleet. Nykyään McDonald’s palvelee 62 miljoonaa asiakasta päivittäin.

Oppitunti?

Esittele suosiota: näytä montako projektia tai asiakata on hoidettu tänä vuonna, tässä kuussa tai tällä viikolla.

RAJOITETTU SAATAVUUS

Arvostamme asioita enemmän, kun niitä on rajoitetusti saatavilla.

Kun Apple julkaisee uuden tuotteen, se rajoittaa saatavuutta: syntyy jonoa, taistelua ja ilmaista mainosta.

Oppitunti?

Saatavuuden väheneminen (ja vähentäminen) tai resurssien tiukkuus ja siitä tiedottaminen voi lisätä kysyntää: kannattaa tarvittaessa todeta, että tilaukset kannattaa tehdä nyt tai viimeistään ensi viikolla, koska tilauskirja pursuaa kohta ylitse tai resurssit paukkuvat.

Kategoria(t): Ei kategoriaa Avainsana(t): . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Kommentointi on suljettu.