Miksi Ponsse, Valtra ja Caterpillar myyvät myös leluja ja vaatteita?

Niin, esimerkiksi Valtralla, Ponssella ja Caterpillarilla on verkkokauppa. Tämä ei ole tavatonta, mutta valikoima on: löytyy leluja, vaatteita, lahjatavaraa. Brändiä voi siis rakentaa monella tavalla. Verkkokaupan ylläpito vaatii panostusta, josta pääseekin pohtimaan muna vai kana -ongelmaa: tuliko verkkokauppa ennen tunnettuuden kasvua, vai oliko kassassa sen verran valuuttaa, että voitiin investoida verkkokaupan infrastruktuuriin, jonka myötä brändi tunnettuus kasvaa? Yleensähän näin tekevät ne, joilla on siihen varaa.

Mitä tästä kaikesta seuraa? No, Ponsse on ollut neljä vuotta peräkkäin Suomen maineikkain yritys tavan kansalaisten keskuudessa. Tulos ei varmastikaan ole pelkästään verkkokaupan ansiota, mutta brändi huomioi koko perheen; metsäkoneammattilaiset tuntevat jo Ponssen, mutta huomioimalla muitakin kohderyhmiä saadaan yritys jäämään mieleen, oli sitten vauva tai vaari.

Toki Ponssen oheistavara myy myös yrityksen huolto- ja palvelupisteissä. Bränditavaran myyminen on eräänlainen happotesti: jos tuotemerkki on yhdentekevä, eivät lelutraktorit tai vauvanvaatteet myy. Jos myyvät, on jotain tehty oikein. Pohjatyö on kuitenkin tehty jo paljon aiemmin: tunnetaan metsäammattilaisia, jotka ovat merkkiuskollisia koko ikänsä. Tähän saumaan on hyvä iskeä oheistuotteilla – toimialasta riippumatta.

Kategoria(t): Ei kategoriaa Avainsana(t): , , . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Kommentointi on suljettu.