Erottautua voi yhdeksällä tavalla, mutta toisaalta yksikin voi riittää

Erottautuminen onnistuu – ja siihen kannattaa panostaa – jos erottava tekijä täyttää vähintään yhden seuraavista kriteereistä (huomio: asiakkaan täytyy kokea nämä, ei riitä että erottautumistekijät näkyvät yrityksen seinällä):

  • Arvokas: koettu hyöty ylittää kustannukset
  • Tärkeä: tuottaa kriittisen edun, joka varmistaa asiakkaan menestymisen
  • Erottuva: ainutlaatuinen, kukaan muu ei tarjoa samaa
  • Ylivoimainen: parempi teknologinen ratkaisu, tuottavampi
  • Emotionaalinen: herättää himoa, halua, intoa, vaatii paljon asiakassuhteiden ylläpitoa
  • Viestivä: ymmärrettävä ja näkyvä, selkä ja ennakoitava palvelu
  • Ennalta ehkäisevä: jos ratkaiset ongelmia ennalta, kun muut tarjoavat korjauksia, sinua ei voida helposti kopioida
  • Edullinen: vaarallinen, koska asiakkaat voivat maksaa korkeamman hinnan paremmasta ratkaisusta jollekkin muulle, mutta saalsitat kenties uusia asiaakkaita
  • Kannattava: säädetään hintoja asiakas- ja tilannekohtaisiksi, vaatii jatkuvaa tilannekuvan hallintaa ja pokerivainua
Kategoria(t): Ei kategoriaa Avainsana(t): . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Kommentointi on suljettu.